Tuesday 24 March 2015

PETUA!! Cara menguruskan badan dengan mendadak


Terdapat beberapa cara anda boleh mengekalkan metabolisme anda menanda. Senaman yang kerap, Menu yang dirancang dengan betul dan diet yang lebih baik adalah semua elemen-elemen penting yang boleh bekerja bersama-sama untuk mengekalkan metabolisma tinggi. Walau bagaimanapun, terdapat sesetengah Kumpulan makanan yang banyak percaya mempunyai ciri-ciri yang merangsang metabolisma. Makan makanan ini semata-mata tidak akan super mengenakan metabolisma anda. Walau bagaimanapun, pelaksanaan mereka sebagai sebahagian daripada satu keseluruhan metabolisma yang meningkatkan pelan boleh benar-benar meningkatkan keberkesanannya. Dalam artikel ini, saya menerangkan makanan ini dan bagaimana mereka boleh membantu metabolisma tinggi.
1) Makanan SUPER:-ini adalah makanan yang dipercayai untuk membantu penurunan berat badan, meningkatkankadar metabolisme anda, mengurangkan paras kolesterol, mengurangkan risiko penyakit jantung dan meningkatkan mood anda. Makanan Super termasuk; kacang, blueberry, saderi, limau gedang, oren, labu, ikan salmon, tomato, walnut dan yogurt.
MAKANAN PEDAS 2):-makanan pedas yang dipercayai akan meningkatkan kadar metabolisme anda buatsementara waktu dengan menaikkan suhu badan anda yang meningkatkan denyutan jantung anda dan membawa kepada peningkatan bilangan kalori yang dibakar. Makanan pedas juga dianggap mempunyai sifat-sifat thermogenic yang menggalakkan proses pembakaran lemak badan. Apabila memilih makanan pedas yang ada banyak pilihan untuk anda seperti; Buffalo wings, makanan India, Mexico makanan, lada dan makanan thai.
Apabila makan makanan pedas adalah amat penting untuk memastikan bahawa anda tidak lebih menikmati. Pertama, anda hendaklah tidak lebih daripada menikmati kerana kesan pedas pembakaran lemak makanan kedua-dua terhad dan sementara. Kedua, Makan terlalu banyak boleh menyebabkan beberapa kesan sampingan yang negatif termasuk; ulser perut, kerengsaan saluran penghadaman, asid reflux (yang boleh membawa kepada hearburn) dan walaupun rosak tastebuds.
3) Benih LABU:-benih Labu adalah merupakan makanan snek yang sihat terutamanya. Mereka adalah tinggi dalam protein, kaya dengan serat dan yang paling penting rendah kalori. Kandungan serat yang tinggi menjadikan ia lebih sukar untuk badan memproses benih Labu, bermakna bahawa lebih banyak kalori dibakar dalam proses penghadaman.
Selain daripada metabolisme mereka meningkatkan sifat-sifat biji Labu yang tinggi zink yang dikenali untuk meningkatkan sistem imun dan mengekalkan kesihatan prostat lelaki semasa hidup di masa hadapan. Biji Labu juga difikirkan untuk menggalakkan sistem penghadaman yang sihat.
4) Air:-OK yang saya tahu air bukan teknikal makanan tetapi air minuman dan tinggal terhidrat adalah penting jika anda mahu mengekalkan metabolisme anda bekerja pada kadar yang berkesan. Jika anda tidak minum air yang cukup badan anda beralih ke mod pengekalan air yang mengurangkan jumlah kalori badan anda akan membakar. Oleh itu, memakan lapisan air yang mencukupi akan membantu mengekalkan kadar metabolisme anda tinggi.
Meningkatkan kadar metabolisme anda adalah satu proses yang kompleks yang bergantung pada beberapa faktor. Seperti yang saya sebutkan sudah makan makanan ini sahaja akan tidak serta-merta meningkatkan metabolisma. Makan terlalu banyak, dalam keadaan tertentu, boleh juga mengehadkan kadar metabolisme anda dan merosakkan badan anda. Walau bagaimanapun, dengan menggabungkan makanan di atas ke dalam diet anda dengan cara yang dikendali dan dikawal, anda boleh mengambil langkah-langkah pertama anda ke arah metabolisme yang lebih baik.

No comments:

Post a Comment